Fylle-koma, ohja!

Med tanke på att vi vaknade vid åtta imorse, så har denna dag varit förjävlig. Det gick inte att somna om heller, bakis, varm, äcklig(?) Så vi gick upp, lika bra liksom. Jag ringde och terrade alla och försökt väcka varenda jävel, vilket inte gick så jätte bra. Vid nio fick jag kontakt med Emelie och Amanda, som låg fan i fyllekoma. Bara det att när Amanda svarade visste hon knappt själv vad hon hette..


Ida; Amanda, är du vaken? 
inget svar..

Ida; Vart är du någonstan då?
Amanda; jag vet inte..

Fick efter någon minut ur henne att hon kanske var hos Emelie, och då ringde jag upp henne..

Ida; Hej Emelie, är du vaken?
Emelie; neeej..
Ida; Är Amanda vaken? Eller är du med Amanda?
Emelie; nej?
Ida; Men Amanda säger det?
Tyst..

Bra koll dom har på varandra! Men Amanda låg tydligen ute i soffan, som tur var!


Efter mycket om o men, så beslöt vi oss för att jag skulle komma till dom, väskan full i fika sen gårdagen eftersom att jag inte blivit av med något typ. Ringde taxi, för jag vägrade gå. MEN, en taxi hade dom? EN!? Och den var ute på landet, så jag sket i det och tog mig en promenad i morgon solen istället. Härligt.

Väl uppe hos Emelie, får jag höra om deras natt och jag berättade glatt om min. Mycket skratt och förvirringar. Ringde upp en fjärde och hon lät mest förvirrad. Fick gå och möta henne vid postrondellen med ett par skor. Även hon hade haft en mycket händelserik kväll. Vi fyra beställde mat, jag åt lite grann sen var jag tvungen att lägga mig en stund, mat-koma? haha. Trött och sliten som ett as, så la vi oss alla i soffan. Efter ett tag drog Amanda, sen Linda. Och jag somnade och emelie höll på med datorn. Jätte sociala med varandra, verkligen. Vaknade efter en stund och låg o glodde på filmen på 3an, tills jag drog hem och nu lamar jag på soffan i väntan på bättre tider.



"Jag luktar fan ligga.. Eller nej, den lukten kommer ju förfan från dig, ditt snusk!"

"Nu när jag verkligen känner efter, så luktar mina händer också svettkuk"


Ida - "Hej, Låg du igår?"
..... - Hum...
Ida - "Är du hemma?"
..... - "humm.."
Ida - DU har någon där, din jävel..
.... - Nej?
Ida - Då kommer jag över, jag är hos Emelie.
..... - Ja, gör det.
Ida - Du är INTE ENS HEMMA, du är ju hemma hos någon!!
..... - Kan du möta mig vid postrondellen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0