Har du inte hört?

Kryper i kroppen på mig när jag får höra och läsa om Enköpingsfolket. Tro mig, jag har försökt att stängt det där ute, skvaller och skitsnacket. Men det når mig iallafall, alla påhitt, lögner, allas bråk. Folk ringer och skriver gärna för att få skvallra vidare och förut, älskade jag att höra sånt. Men nu, skäms jag. Jag läser inte ens (gamla) vänners bloggar längre, tagit bort ett stort antal människor på facebook bara för att jag inte vill veta. Jag bryr mig inte och jag vill inte vara en del av det. Och inte heller, intresserar deras liv mig. Trotts allt det här, får man höra..

Att folk ändrar relationsstatus på facebook för att få uppmärksamhet. Att folk fortfarande bara är ute efter alla andras pojkvänner. Samma bråk upprepas fast med en ny fiender. Bloggbråkar och lämnar ut människor. Personer är otrogna, helt öppet och tror att "ingen ser". Personer som inte tål att andra går vidare med sina liv. Och som inte tål att andra är lyckliga, gör allt i sin makt för att lägga sig i.


Jag har verkligen fått nog, dags att vända döv örat till. Jag åker inte till Enköping för att höra om alla andra, jag vill träffa och umgås med mina vänner, höra vad som händer i deras liv och hur dom mår. Inte om vem som ligger med vem, vilka som nu är osams och vilka som blivit sams, för man blir iallafall aldrig förvånad iallafall. PUNKT!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0