Resan som tog mig 10 timmar till Sandhamn.

igår gjorde jag ett nytt tappert försök till att ta mig hem, som det så fint heter. Men jag har ändrat mig, hem är alltid enköping. (Iallafall tills vidare..) men nu menar jag till Sandhamn. Tog en timmes tidigare tåg till stockholm bara för att jag då i värsta fall skulle kunna vara med om förseningar och hinna iallafall. Började bra - tåget är 14 minuter sent. Under resans gång är vi med om en älg olycka och då kände jag att det var kört. 08.23 skulle tåget vara på centralen men då hade vi inte ens kommit till Sumpan, utan långt därifrån pga alla små stopp under vägen pga olyckan. 09.02 kom jag av tåget och min buss gick 08.48 så det var kört. Bara att invänta nästa buss som gick 13.48, pappa var super som erbjöd sig att hämta mig men sen att jag fick ta tåget igen men jag avstod. Vågade inte chansa utan blev sittandes på centralen i nästan fem timmar (Y)

Kom till jobbet kvart i fyra
trött som få, satte jag igång och jobba och gick hem och deckade efter halv tolv, sen var det bara upp och jobba vid halv sex och väl på jobbet kom jag på att Sanna sa att jag kunde komma en timme senare, fast jag måste varit allt för trött med tanke på att jag glömde det lika snabbt, underbart!


Min helvetes dag jag skulle berätta om, jag hatar SJ!
Tror dom glömde att det var Sverige vi bodde i och att vi hade vinter? Det var samma visa förra året, men tror dom förträngde förra vintern? Ja det kan bara vara det enda vettiga, för detta är itne okej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0