Hejdå, jag drar till Gotland.

Spontant och kul. Bokade biljetten efter klockan tolv på natten tills måndagen. Bytte bort några dagar på jobbet och vid 02.30 satt vi i bilen på väg till nynäshamn.

Thom var snäll och körde mig, pirrigt värre att åka gotlands färjan helt själv, för första gången. Men de gick kanon. Väl på Gotland blir jag mött av två extremt snygga och bakfulla tjejer. Nu var de vi som gällde! Åkte till snäck och kollade in cribbet, vilket var de tuffaste jag sett. Dagen fortsatte med att träffa grannarna och spana in gotland, på vår upptäcksfärd hittade vi ett glasställe, där hade dom över 100 olika smaker på glass och över 50 olika smaker på strössel. Jag valde någon vaniljglass med chokladsås och chokladkakor. (De var en smak..) Sen vaniljglass som innehöll knäck. Mums! Åkte tillbaka till cribbet och Linda började grilla medans jag och Sofia dukade och mös. Sen var drickandet igång, vilket bådade både gott och ont. Sofia blev rund om fötterna ganska snabbt, fastnade i campingstolen och ramlade omkull, jag och Linda dog i stort sätt av garv. Kvällen fortsatte med att vi gjorde Visbys gator osäkra. Var in på flera olika barer, träffade tre tjejer som låg i sovsäckar och inte hade någonstans att sova, träffade pirater, medeltida människor och annat folk. Hemma efter mycket om och men.. Och jag o fia skulle sova, la oss i tältet, jag över trött och fia kanon full. Började prata och mobba linda för att hon blivit tankad, (internskämt åsido..) vi skrattade så mycket att vi tappade luften och att de inte ens kom fram något ljud.

Herregud vilken kväll, kunde inte slutat bättre eftersom att man somnade med ett leende på läpparna med tanke på allt som hände under denna händelserika måndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0