i grund och botten, är alla likadana.

Det är så sjukt hur människor kan förändras på så kort tid som samtidigt är rätt lång. Hur människor påverkas av varandra och blir till en helt ny person. Jag kan erkänna, det var bättre förr, för dom problemen som finns idag, existerade inte då. Allt var så mycket lättare, man gjorde det man skulle, skötte sig själv och brydde sig inte så mycket om alla andra. Den tiden för mig, var grundskolan ihop med Ninni och Nina + grabbarna på ringvägen, sen blev det nytt gäng i åttan/nian där någongång. Vi bara levde, inget skit snack eller tjafs på samma sätt som är idag.

Allt är så överdriver, folk som verkligen var bästa vänner, snackar så mycket skit om varandra, går bakom ryggen på dom man umgås med och bara gör varandra illa. Jag är lika delaktig jag, precis som alla andra. För ingen, absolut ingen är bättre än någon annan. Jag tänker inte sitta och skylla på att Enköping är en jävla skit stad, för jag tycker om Enköping, det är människorna som bor här det är fel på om man ska skylla på något. De senaste året har för mycket folk, fått för mycket luft och jag sitter absolut inte och pratar om en ända person här, jag pratar i allmänhet. Kolla in vissa bloggar, hur mycket skit man snackar om varandra, hur man hänger ut varandra och hugger varandra i ryggen, JAG har också skrivit skit, jag är som sagt lika delaktig. Och jag är less på det jag med.

Men varför gör man varandra så illa? Hur kan man gå till att vara ärlig, öppen, vänner till falskhet och allmänt störd? Varför vill man såra och göra illa varandra, speciellt dom man en gång tyckt så mycket om och varit vän med och i den här staden, någon man fortfarande är vän med? Folk snackar så mycket skit, men ingen törs sedan stå för det, varför ens öppna käften från början? Är man svag bara för att man erkänner att man blivit sårad, är ledsen och mår dåligt? Då är man istället skit töntig och folk tycker att man borde kunna ta den skiten. Allt bara susar i huvudet, ingen kan sitta och säga, jag snackar aldrig skit, jag är helt ärlig. För det är du inte, för det är ingen. Snackar man skit, är man dum. Snackar man inte skit, då står man på "den andres sida", det finns ju två om inte fler, sidor av allt.



Det var bättre förr.
Då det var lättare för oss tjejer att hålla ihop,
då själva 'vuxen-ansvaret' inte riktigt fanns,
då man inte hade tider att passa på sommaren,
då man hängde i cafeterian och var häftig,
då man bara kunde vara sig själv.
  
  
  
  



Men det var ju bara min åsikt.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Väldigt bra skrivet!

2009-08-12 @ 01:24:49
URL: http://emeliemohlenberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0