förbannad är bara förnamnet.

Varför vara tyst om det, det här är min blogg och några av de som kanske var med ikväll kanske kan ta åt sig av det jag skriver. Kanske ge folk en väckerklocka i huvudet.


Ikväll skulle jag och carolina dricka, vilket vi också gjorde. Skulle egentligen åkt upp och druckigt med jonas, men eftersom att han skulle upp tidigt blev de andra planer. Så vi åkte ut till Majk som hade fest i fjärdhundra och ja, det tog emot. Att åka dit på fest är inte något jag väljer egentligen, men nu blev det så iallafall. Visst vi hade skit trevligt, träffade Maja osv, världens sötaste tjej :) tills de kom fram att snart skulle "vissa" åka till enköping för att inhandla droger. Javisst, jag är öppen språklig, varför inte? det vände sig direkt i magen på mig och jag kände bara hur jävla arg jag blev. Jag slet tag i mig jacka och sa, nu åker vi härifrån. Jag tar det absolut inte, aldrig i mitt liv. Sen att det finns folk som inte själva tar droger, men ändå hjälper andra genom att köra, låna ut pengar osv, till de som vill ha droger tycker jag är helt idiotiskt, det och att man sitter och är med när andra tar droger osv, bevisar bara att man själv tycker att det är okej.

Nu var det så att två av mina vänner som själva inte använder droger knappt reagerade på att jag åkte, de stannade kvar och tyckte att det var fel att folk höll på, men sa att de kunde inte säga något eftersom att den vi var hos tyckte att det var okej. MEN om man är med när andra röker på eller vad de nu gör, visar att man någonstans tycker att det är helt okej. Är det enbart jag som tycker så? Jag försökte förklara mig egnom ett annat exempel. "Jag är värsta inbrottstjuven, gör inbrott varje helg. Och Kalle hatar det, ändå är han jämt med när jag gör inbrotten. Alltså måste en del av Kalle tycka att det är okej". ELLER?!


Min åsikt är såhär, droger är bland de värsta man kan beblanda sig med och folk som håller på med droger. Jag vet en hel del om droger även fast man kanske inte kan tro det, ibland känns det som att man vet alldelses för mycket. INte om själva drogerna kanske, utan vad droger gör med människor. Jag hatar droger och vill aldrig i mitt liv veta av det, jag klarar mig såååå bra utan de folk som brukar droger. Jag vill inte umgås med dom, inte se dom och inte ens höra talas om dom. Och jag vill inte ha folk i mitt liv som tycker droger är pokej eller ha folk i mitt liv som sitter och säger att de inte tycker om droger, men samtigit är med när folk använder droger för det ÄR att tycka droger är okej.


Jag är så grymt arg, ledsen och besviken på vissa människor ikväll att det är helt ofattbart. Även ikväll fick jag beviset på att folk hellre väljer droger framför vänner, vilket är helt sjukt för mig. Jag har alltid sagt att det måste verkligen hända något innan folk öppnar ögonen och ser vad droger gör med människor och jag tordde verkligen att det var droppen då Sebastian dog, men tydligen inte. Folk skiter liksom i vilket.



Kommentera gärna inlägget!

Kommentarer
Postat av: NORDMAN<3

DU ÅLLER DIG JÄVLIGT LÅNGT IFRÅN DROGERNA IDA!!!!!!! den dagen jag ser/hör någon fråga dig om droger, den dagen säger jag bara, jag vet hur och vad de gör med dig/den o kroppen! tro mig jag vet I'v been there and done that! de är inget jag är stolt över ( VERKL*IGEN INTE )men då kan jag iaf säga som en före detta att jag vet vad de gör mot en!, du ska vara så lågt från den som möjligt o ringa mig på en gg, skulle aldrigförslåt mig själv försåt du!!!!!! ALDRIG SKA DU FÅ VARA I ÄRHETEN, är stolt att du drog därifrån, du fattar varör jag reagerar sådär!!! jag ringer dig i morgon jag är så stolt över dig tösen så du anar inte!!!!! <111

2009-02-28 @ 04:08:48
Postat av: Anna

Jag håller med dig fullkomligt! Jag har levt bland skiten och har sett saker som verkligen inte är "kul". Droger gör människan INGEN nytta, det leder bara till ett rent jävla helvete! Framförallt för de anhöriga... Men vissa fattar bara inte! Idioter....

2009-02-28 @ 08:37:36
URL: http://annastur.blogg.se/
Postat av: Angelica

Tycker exakt som du!

Man tycker ju att vissa borde fatta när folk dör utav det att nu får det vara nog!

Sen kan man nästan tycka att vi ska skita i dom totalt för det verkar ju dom göra i oss när dom inte ens ser hur detta drogande påverkar oss!!!

Say No To Drugs = då är man modig!

2009-02-28 @ 11:52:16
URL: http://angelicanorrgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0