torsdag baby!

Idag på religionen så gick vi egenom Hindusimen och Buddhismen lite snabbt. Och om jag förstod de rätt gällande Buddhismen, så var det så att han som blev Buddha ville att man skulle stanna till och vara nöjd med sitt liv. Inte hela tiden vilja ha mer, eftersom att det är så människor alltid är, folk är aldrig nöjda med sina liv. Som min lärare sa, om vi fick en lapp o skriva ner allt vi någonsin önskat oss och sen får vi det. Så efter ett tag kommer det finnas något nytt vi
vill ha ändå. Och det är verkligen så sant, folk blir aldrig nöjda.

Just därför var min tanke som jag fick igår lite komisk eftersom att vi pratade sen om allt det här i Buddhismen..
Jag är faktiskt, helt ärligt rätt nöjd med mitt liv som det är just nu. Jag går och lägger mig och vaknar alltid med ett leende på läpparna. Förutom att skolan kan vara tung ibland, så är det ändå kul att gå dit eftersom att de går oftast bra. Jag har såna otroligt härliga vänner och en mysig familj. Trivs jätte bra på mitt jobb, har en egen bil och nu fattas bara körkort och lägenhet, så ingenting annat fattas i mitt liv. Im so happy!




helgen, då köööör vi!


Kommentarer
Postat av: Barre

Skönt att veta du är nöjd med ditt liv. =)

2009-02-05 @ 19:25:46
URL: http://forkmaster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0