Klassresa.

Måndagen började med att alla var spända och såg fram emot klassresan, men innan vi fick sätta oss i bilarn aoch åka, så skulle vi först på arbetsförmedlingen, senda på dont drink and drive, där jag, bosse, rudolf och jasmine åkte en bil som snurrade runt, sedan gjorde vi det igen, för att sedan ta av oss bälterna och gå ut när bilen var upp och ner, det var dock lite smått läskigt, haha.


Skyndade oss tillbaka till våran skola och tog ut all packning, vi skulle vara borta ett dygn och det såg ut som en vecka för nästan alla. Satte oss i bilarna, nästan alla lärare vad med och det var hur kul som helst. Jag, Emma, Jasmine, Simon, Håkan, Sandra och Malin åkte med Mats, så vi åkte minibuss, wei ;D Rockade loss i den, för nu var vi as taggade!! Kommer ut till koffsan där det står massa kanoter, då vi ska paddla kanot till Bryggholmen, jag var livrädd eftersom att jag aldrig gjort det föut, men men, i med kanoten och i med mig och jasmine, tror vi kom fyra till bryggis? underbart! ;D Dagen fortsatte sedan med att först välja sängar och börja packa upp och byta om, för fyfan så varmt det var. Gick tips-promenad då alla frågor handlade om våra lärare, skit kul! Sista frågan skulle man gissa ålder på alla lärare och ni kan ju endast gissa vem som vann, JO JAG!  (finns bildbevis haha) så jag vann en medalj och 2 kg godis, som för den delen försvann rätt snabbt under kvällens gång. Efter tipsrundan började vi dricka, röka vattenpipa och så börjades det med maten, vi fick grillad fläskfilé och kyckling, med kallpotatissallad, grillade grönsaker och någon sås som jag ändå inte åt, och guuud så gott det var, helt underbart! Efter det så börjades alla lekar, kubb, fotboll, vollyboll osv.. Blev en hel del fotbolls spelade, våran lärare mackan låg ner på marken mer än vad han stod upp, haha..

Senare blev de leken "Sanning eller Konsekvens, den elaka versionen" alla var med utom ca 3 stycken, även Mackan var med och var öppen och ärlig! Skit kul, vi gjorde alla möjliga saker och svarade vitt och brett på allt. Var nere vid bryggan och posade vid båtarna och hade det skit mysigt där. Vid tolv slaget var det mat igen, då var de korvgrillning och även då sjöng vi för Pelle som fyllde år :) Grattisgrattis! Efter maten blev de roliga historier i flera timmar, gud så jag skrattade, jag fick ont i revbenen till och med, hahaha.. Dock hände det en tråkig sak, en ond sak, jag satte mig på en ciggarett, självklart hade jag bara shorts på mig, så jag har nu brännmärke och är svullen, usch usch.. Men iallafall.. natten blev lång, väldigt lång med alla möjliga saker..

Och morgonen var snart här, då kommer oscar upp och slåt i en kastrull, halv nio och jag somnade fem? Om ens det, då var de bara att gå upp för då vare frukost, fil, yoghurt, te, kaffe, oboy, juice, tre olika sorters mackor, ost, skinka, gurka osv.. Fanns allt, helt toppen, hur gott som helst! Sen var det bara att börja packa och efter det, så blev de klassfoton och lärarfoton. Sen begav vi oss ner till vattnet för att lassa på all packning och för att sen åka tillbaka till skolan..

Skulle egentligen åka och äta med lärarna men de ville käka på golfen och vi var inte så hunriga så jag, jasmine, oscar, elin och simon drog upp på stan och käkade glass. Sen lämnade dom av mig hemma, sen så sen två idag har jag sovit, jag har precis slagit upp ögonen nästan och är sjukligt trött fortfarande..


Denna resa har innehållit, fästingar, gräsfläckar, myggbett, brännskador,
skratt, god mat, ingen skönhetssömn, bästa klassen, fylla (?) ;D haha..
Det kunde helt enkelt inte blivit bättre.

  


  
  
  


  



(Det finns fler bilder och fler filmer, detta är endast från min kamera,
den försvann ett tag och då använde jag jasmines, så de kommer
väl upp inom kort hoppas jag, haha, bästa filmerna finns där från
sanning eller konsekvens leken osv.. )



Snart tar vi studenten, snart kommer vi aldrig vara alla samlade igen och det känns sjukt tråkigt. Men vi får göra de bästa utav allt, vi får ha så roligt som möjligt som vi kan den här sista veckorna. På torsdag är det mösspåtagning, klassen samlad och fan va kul vi ska ha, hemma hos mig efteråt sedan joar. Jag kommer sakna er så himla mycket, dessa dagar vi umgåtts alla nu har varit de allra bästa, varför kom vi inte på tidigare att vi har så roligt tillsammans?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0