Michael Jackson.

Igår var som sagt mamma, moster jag och min kusin på Michael Jackson's film This is it. Och det fick mig att tänka. Jag har aldrig lyssnat på Michael Jacksons musik direkt, visst han har bra låtar men det har liksom inte varit mer än så. Till skillnad ifrån min mamma som är de största fanet av honom jag vet, hon var på hans Badturne när den var i Göteborg 1988 och lite så.

Hur som helst, är det egentligen inte helt sjukt vilka rykten som spreds? Vem fanns där för honom under hans barndom och under hans jobbiga perioder i livet? Hur kan folk stå på hans bergavning och vara ledsna osv, men fanns inte där för honom när han behövde dessa människor?



I detta klipp, lyssna, eller läs de som sägs i slutet.



Vem gjorde detta för honom? Vem fanns där? Kanske hade han mått bättre som människa om folk hade ställt upp för honom, kanske hade anklagelserna slutat? Jag menar, i filmen This is it, pratar han om hur viktig jorden är. Han har gjort en film om en tjej som somnar i en fantasi värld, men vaknar upp av att skogen rivs. Detta skulle ingå i Michaels turne, som ett "nummer".. Tyvärr så gick de aldrig så långt.. Iallafall, han pratar i filmen jätte mycket om hur mycket han vill förändra världen och hur mycket han värnar om våran planet. Hur viktig kärlek är och det är så mycket. Varför skulle då denna människa, utnyttja ett barn sexuellt? Aldrig. Han var heller inte sjuk, så att han tog så mycket medicin att han dog. Det var ju självklart hans läkare eller någon annan som överdoserade honom och gav honom en dödlig mängd.


Nej usch, är skit upprörd! Det är hemskt, för att han verkade faktiskt vara en fantastisk människa!


Mina mest lyssnade låtar med The King of Pop!










Kommentarer
Postat av: mamma

helt sant Ida... fint skrivet. Tror att detta med MJ, får många att tänka efter lite grann.. Vi som var med på hans storhetstid, och fick möjligheten att se honom live, hade jordens tur. Ni ungdomar, upplever Michel nu, efter hans död, Det hade han nog älskat. This is it, hade blivit en helt magisk turne om den blivit av.. Så sorgligt. Som sagt, jag är lite av en MJ-nörd.. men skäms inte.. Me <3 King Of Pop... med eller utan tröja.. hihi

2009-10-30 @ 13:03:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0