Jobb, på min lediga dag..

Åkte och jobba igår, enbart för att det var ett kort pass. Hade egentligen tänkt sjukanmäla mig, med tanke på att jag hade sprängande huvudvärk, ont i kroppen och bara slö. Och eftersom att jag egentligen skulle varit ledig idag, så kunde jag ju kurera mig då. Men icke, blev inringd tills idag också, upp vid kvart i sju, vilket aldrig händer mig. Då jag alltid jobbar kväll..

Var bara att gå upp och kände hur kroppen värkte, feber och nu förkyld och halsont. Pappa hämtade mig efter jobbet och så åkte jag hem dit och sov, behövde bli omhände tagen, ropade på mamma varje vaken sekund och ville ha alvedon/något att dricka/något att äta.. Det var skönt att ha någon där, när man inte alls är pigg. Fikade med de lilla främmandet som kom till pappa, sen ville jag hem. La mig i ett kokhett bad, med tända ljus, skum och bara myste. Halvsov med hög musik på, riktigt skönt att låta kroppen slappna av, tänkte inte på något utan nästan stängde av mig själv, borde man göra oftare.

 


Nu ska jag ta något att mumsa på i sängen, ta på en film och sova. Jobbar kväll imorgon, men behöver bara få vara, slappna av och bli frisk.


Idag går mina tankar till min vän i Österike och min vän på fjärdhundragatan, båda ett år äldre. Hoppas att ni båda haft toppen dag, är ledsen att jag inte kunnat fira någon utav er. Men ena får firas när hon kommer hem och den andra på lördag! :) Grattis igen tjejer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0