Tålamod Ida, tålamod!

FLYTT! Jag vill flytta nu, inte vänta dessa två veckor. Känns bara onödigt att bo i den här tomma lägenheten. Men två veckor är det sagt, men killen som bor där nu skulle flytta tidigare och fastighetsskötaren som ger ut nycklarna trodde jag kunde få lägenheten vid besiktningen, vilket är nästa vecka. HÅLL TUMMARNA!


Utlandsresa. Även fast jag inte är så mycket för värmen, egentligen. Så älskar jag utlandet. Svenska sommaren kan jag vara utan! Men längtan efter den exotiska värmen, goda maten och framför allt drinkarna och de heta ögongodiset (; Verkar som att det kan bli en resa snart, om jag inte är helt ute och cyklar. Det var liksom "Jag vill åka. Jag med! Bra, då bokar vi!!" Jag har något konstigt i mig, som gör att jag faller lätt för att impuls boka, gjorde faktiskt samma sak förra året! ;p


♦ vill inhandla mina wallstickers nu, onödigt att beställa dom nu, då det lätt kan gå sönder i flytten. Och varför ska de ligga här hemma och skräpa eller bara bli nerpackade direkt. Men det kommer bli så bra i nya lägenheten. Rätt unikt, inte alls många som har sånt :)

♦ dags för lite nya tattueringar :) skulle gärna vilja göra en över ryggraden, men fyfan vad ont! Tror nog faktiskt inte att jag pallar det, så det får liksom förbi en dröm.. Däremot blir det en Ferdy på benet - hur coolt skulle inte det vara? :) Färgglad och härlig, men framför allt så betydelsefull. En till stor fjäril plus fem små, sen har jag den på revbenen helt klar. P, får helt enkelt sätta de på plats, när han har tid och jag tid för att åka till stockholm :) Sen blir det text på ena foten (Y)


SKIDRESA! Låter bättre än att säga Snowboardresa. Man skulle kunna säga fjällen / sälen också, men ärligt talat vet jag inte riktigt vad det hette dit vi skulle. Jag och Karolin hade ingen talan, killarna visste vart vi skulle och det fanns inga andra alternativ (Y) I år blir det av, inte som förra året med bara massa velande och snack! Vi ska faktiskt boka snart, känns toppen! Jag vill åka nu egentligen, men Björn säger att det är lika mycket sommar där som här :( hahah! ;D


♥ SNÖ & VINTER! Har fått för mig att om man klär sig varmare, stänger in sig framför tvn med te och ljus så kommer vintern snabbare. Skämt åsido. Men tänk om det vore så? Hur många känner sig inte som ett litet barn på julafton när de ser första snön falla? Jag längtar till allt som hör vintern till, att hockeyn börjar. Fredag/ördags-matcherna. Att få inhandla vinterjacka, mössa och vantar. Att göra snöänglar som någon gjorde mig förälskad i, i vintras. Att få åka bräda i stora backar och bara tänka på sig själv. Eller varför inte pulka-race? Att få komma in efter en kall vinterdag och mysa framför en film med trevligt sällskap? Det är helt enkelt mysigare på vintern :)



Men en sak i taget....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0