Absolut Ida!

Jag tänkte faktiskt ta och berätta om mig själv. Har på senaste tid haft intressanta samtal med olika personer, om hur väl man egentligen känner varandra. Och kom verkligen o tänka på hur lite man vet om varandra. Därför tänkte jag göra lite utfyllnad i denna blogg och fördriva lite tid med att berätta vem jag är! :) Och jag hoppas att de uppskattas!


Mitt namn är Eleonore Ida Karlsson, jag är född i Uppsala, 13 mars år 1991. Jag bor för tillfället hemma i Bergvreten tillsammans med min mamma, pappa, storebror och hund. Men flyttar hemifrån om en vecka, till min tvåa på ca 70 kvm, vilket är riktigt efterlängtat. Jag jobbar på företaget Careta, som har två olika restauranger, först är det Restaurang Pucken och sedan de nyöppnade Sallad & Sånt, där jag trivs med jobbet och mina kära arbetskamrater, dagarna skulle vara tung arbetade utan dom!

På min fritid spenderar jag mycket tid med vänner, då det festas och fikas om vardannat. Försöker att komma igång med träningen, då jag siktat in mig på boxning. Tidigare har jag även spelat både fotboll och handboll, ridit och även tränat på gym samt friskis&svettis. Även hockey har tagit upp en del tid, inte dock till eget spelade utan mer en i hejjarklacken. Skämtå sido, men sedan det nya laget HC liljan Ultras startade, så blev hockeyn mycket mer intressant.

Jag skulle nog beskriva mig som en tjej med mycket fantasier och påhitt, glad, kärleksfull, omtänksam, förvirrad, galen och rätt bra! Jag tycker om att prata om de förflutna (men aldrig de/dom som fått en att må dåligt..), bakverk, att vara delaktig och att få hitta på saker, vara kreaktiv och att få visa sin barnsliga sida som alltid kommer finnas där.

Några mål och drömmar, är väl att jag nångång i livet ska kunna bli ekonomiskt oberoende, kanske äga ett sött litet konditori och vara lyckligt gift med en man som jag har minst två barn tillsammans med, en hund eller två skulle även kunna få bo med oss. Ett hus i Grekland, en stuga i Sälen och en vanlig Svensson-villa i någon stad i Sverige.

Några av det dagar jag varit som gladast är då jag tog studenten, studentbalen var även en höjdpunkt. Dagen då min bästa vän Carolina, fick sin Casper och då jag fick se och hålla honom för första gången. Dagar som svidit, är då min kära&älskade vän Sofia lämnade Sverige för sitt äventyr i ett annat land, som jag unnar henne mer än allt. För många bortgångar har det varit på senaste åren samt sjukdomar.

Jag har ingen speciell (alltså pojkvän) i mitt liv just nu. Efter att ha haft ett förhållande på över 5 år, med hund, förlovning, boende tillsammans, så känner jag att jag gärna håller mig ifrån det just nu. Trotts att det tog slut för snart över 1 år sen, så tog det rätt hårt, på oss båda. Vi fick gå olika vägar, för hur mycket vi än ville vara tillsammans så kunde vi inte det, och istället för att bara göra varandra illa, fick det bli så. Visst var jag ledsen länge, men jag har mina fina vänner att tacka för att jag orkade börja om och speciellt Sofia, som gav mig så mycket tillbaka av tiden jag förlorat. Men idag är jag nöjd, mitt liv fick en vändning efter min 18 års dag. Jag fick börja om på ny kula och kan nästan säga att jag fick mig ett helt nytt liv, med nya vänner och nya äventyr, där pojkvän inte var något viktigt utan fick se hur kul man kunde ha utan det ansvaret och det är nog det jag fortfarande lever ganska hårt på.



=) Nu kanske ni fått en inblick hur mitt liv ser ut, jag tog ej med smaskiga detaljer, för herregud man vet aldrig vem som läser!

Kommentarer
Postat av: Sofia - living the dream

vad glad jag blir när jag läser detta! man klarar sig alltis på egenhand utan pojkvänn :) de finns dildos o toyboys;) HAHHAHAH looove

2010-01-27 @ 22:56:40
URL: http://frunordman.blogg.se/
Postat av: Mamma

Älskade det jag läste... och precis så känner jag dig.. Jag log när jag läste ditt inlägg, galtt positivt, ärligt och massor av just dig. Love U

2010-01-30 @ 23:33:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0