Upp till debatt - "Kamphundar"

När blev jag insatt? Så insatt att jag går in på tv4's hemsida, vidare till forumet och börjar disskutera. Jag blir riktigt förbannad när de pratar om dessa "Kamphundar".




Kamphundar - Alla antar att det är amsaff / pitbull, skrattretande. Vad är en kamphund? En hund som bär kniv och pistol? Kan det inte lika görna vara en skällig liten aggresiv chihuahua? Hur många har inte blivit bitna av dessa små? Men ingen skulle väl få för sig att kalla dom kamphundar, eftersom att de är så små?



Vissa utdrag ur Kvällsöppet med Ekdal.

- En kvinna har två renrasiga Amstaffs. Och hon kan bli vräkt för att folk amnält henne pga hennes hundar. För att folk är rädda.

- En annan kvinna gömmer sin hund för att Polisen inte ska omhändeta den. Under en hundkurs ramlade en pojke över en hund och han gjorde utfall som ändå gick "rätt bra". En hund måste få försvara sig. Vare sig det var en amstaff eller en pudel så hade nog vilken hund som helst "försvarat sig". Hunden kan ha blivit rädd eller vad som helst. Helt enkelt var det en olycka.

Sånt här gör mig riktigt förbannad. Jag menar, nathalie har en amstaff, tyson. vääärldens underbaraste och sötaste hund, man kan busa och leka hur mycket som helst utan att han blir aggresiv. Varför dra alla hundar över samma kam?

Min hund, Easton. En golden retriver. Blev för något år sen överfallen av en annan hund. Inte av någon av dessa raser. (Tyvärr kommer jag inte ihåg nu vilken ras det var. Men långt ifrån amsaff/pittbull) och inte bara en gång, utan två. Då ska den rasen också förbjudas, eller vadå? Ni med dessa åsikter, hur tänker ni??

I Danmark har de redan förbjudit att föda upp fler "Kamphundar" och de som finns, måste enligt lag bära munkorg.
 
Trött och förbannad, skriver allt kanske i ett blur. Men var tvungen att skriva att skriva av mig. Ta och sova, dricka ett glas vatten först och sen sova på mina nya tankar och åsikter. Godnatt & sovgott.



- Mitt inlägg på debatten's hemsida.






Kommentarer
Postat av: alexandra

Jag fattar inte heller hur dom tänker ibland! vilken hund som helst kan bli aggresiv om man uppfostrar dom fel! allt handlar om ägaren hur den bär sig åt, visst oftast är det dom "så kallade" kamphundarna som har attackerat men det är bara för att dom är tuffare att uppfostra men det är fortfarande inte hundens fel, det är ägaren som varit okunnig!

2010-09-30 @ 16:07:59
URL: http://alxandraaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0