Människor som bara tar och aldrig ger.

eftersom att jag är en mycket bra vän, var jag snäll och hämtade upp linn när hon slutade jobba, tvingade med henne till maxi för att storhandla sen blev det en lång pratstund för att ta igen de detaljer vi missat om helgen imorse, släppte av henne hemma och i bilen på väg hem slog det verkligen mig, det Linn gjorde för mig igår är bland de bästa någon gjort för mig, har aldrig varit med om att någon ställt upp så mycket och ansett saken som en självklarhet. Och att inse det gjorde mig både gott och ont.

För jag insåg också då, att jag har alldeles för mycket människor i mitt liv som inte ställer upp, som bara tar energi och aldrig ger något tillbaka. Och ett praktexempel var igår, då jag verkligen var i behov av skjuts. Taxi skulle ta över 40 minuter och jag hade en alldeles för full vän att ta hand om ute i -15 (som jag berättade om i tidigare inlägg) och det jag var mest less över var, att jag ringde de jag gott och glatt ställt upp på och kört när jag kanske inte alltid velat, de jag hjälpt och ställt upp på. Men som nu inte kunde ställa upp tillbaka, för de kollade på film eller snart skulle sova .. Och dum som man är, har man ett samvete som man inte önskar att man hade när de ringer nästa gång.


Kommentarer
Postat av: linn Karlsson

Jag stället alltid upp för mina fina vänner så gott jag kan, i vått & tort, varmt & kallt <3

Vi ger & vi tar älskling, de som inte följer våra notor kan ta sig någonstans! Tamam babe <3

2011-02-16 @ 21:44:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0